aku takut dengan masa depan ku..

hatoii..masa depan..masa depan aku..aku tak tau macam mana pon..masa depan korang..sama jugak..korang pon tak tau..apa jadi kat korang depan hari nanti kan..kita sama sama tak mengetahui apa yang bakal terjadi..gimana seharusnya nasib kita semua dimasa hadapan nanti..baik ka..buruk ka..sedang sedang aja ka..

apa hikmah disembunyikan apa yang bakal berlaku pada kita dimasa hadapan..sesungguhnya tidak tuhan jadikan sesuatu itu dengan sia sia..melainkan semuanya ada agenda tersembunyi dan hikmah tersendiri..maka atas dasar tersebut..pengetahun tentang masa hadapan yang bakal berlaku disembunyikan dari pengetahuan seluruh manusia yang ada diatas muka bumi..

bila mana kita tidak mengetahui apa yang bakal berlaku..maka tidak salah bagi kita untuk berharap..namun ingat ingat dong bu..harapan tanpa usaha..KOSONG..harapan wajib disertakan usaha...usaha kena disertakan doa..doa biarlah disulamai penyerahan sepenuhnya kepada ALLAH..dan ALLAH..tidak akan pernah mensia sia kan segala usaha hambanya..

maka sedarlah..hikmah ALLAH menyembunyikan pengetahuan masa depan dari pada kita..tiada tujuan lain..melain kan ALLAH..nak sangat bersuwit suwitt dengan setiap hambanya..ALLAH nak kita berusaha..nak kita berdoa berhubung dengannya..setiap masa..maka mengembunyikan apa yang bakal berlaku..dan ada ketikanya kita sendiri takut dengan apa yang bakal terjadi..jadikan ketakutan itu sebagai pendorong untuk kita..berharap..berusaha..berdoa..dan bertawakal..kerana perbuatan itu semua..membuatkan hubungan kita dengan ALLAH tidak putus dan tidak lekang..ingatlah..taqdir yang ditentukan..ada yang boleh diubah dengan DOA..fikirkan apa hikmahnya..DOA...DIA DAN AKU BERBICARA....

p/s
aku tak sempat nak blogjoging..sori sesangat..esok da nak pergi obersi..wahaha..hepi kot



bukan sekadar omongan kosong

36 comments:

Anisa Hang Tuah said...

salam jumaat!

Iffah Afeefah said...

Weh ko nk g sgapore gak ke
pape pon take care

Sunah Sakura said...

nape sama macam entri aku semalam ni??? ko tiru eh??? hahaha

deeya said...

a'ah kan .. cuma DOA yang bisa merubah takdir Allah . tp mmg kene seiring dngan usahanya ..

eley ! tak sempat nak blogjoging , terbang ah ..

bobiedanbad said...

salam jumaat
entry yg tidak pernah mengecewakan
akan sentiasa berusaha & berdoa
selamat ke obersi :)

qasehraihan said...

betul..
kalu dh smooth pun..xmustahil ada dugaan dipertengahan jalan..
percayalah..

Anum said...

salam jumaat

Ainul Hayat said...

usaha-doa-tawakal.

teringat ustaz penah cakap kite jgn sombong dengan Allah.

~* chirpy_chummy *~ said...

best gilak, org nk p jejalan..huh,jeles weh!

anyway, hepi holiday. tcare.

SoLy SoLicious said...

Usaha tangga kejayaan... hamboi... ber"holiday" ha

laskar pelangi said...

salam jumaat jiji!

rindu weh ko kelate =(

laskar pelangi said...

salam jumaat jiji!

rindu weh ko kelate =(

nuruashia ♥ said...

happy blessed friday ji :)

Outbound Malang said...

mampir sob..nice post..teruslah berkarya dan sukses selalu..jangan lupa kunjungan balik ya..:)

Rozuan Ismail said...

na pergi obersi?siam ke

Pembunuh Tanpa Bayang said...

takut nak tahu tentang masa depan.biar saja takdir yang menentukan.

EYQASARA said...

waaa.. untung la nak ke obersi.. (^^)

Kalamhati said...

nok gi utlah mano tu jiji..hehe
yg penting kita sentiasa berbaik sangka dengan Allah..kita jaga hak Allah..insyaAllah Allah akan jaga hak kita.dan bentangkan ksenangan di setiap jalan yg kita lalui..

Scarlett O'Hara said...

Semakin umur bertambah, makin banyak dugaan yang datang tapi kalau iman di dada cukup, insyaallah, semua dapat diterima.Jgn takutkan masa depan andai usaha telah dilaksana.

kiera'sakura said...

take care jiji...

Benrauf said...

"Come back to what you know" by Embrace.
Listen to this song

Jue said...

Lps bc entry ko, br aku mcm tfikir serius skit dr besa. Sbb kita xley ramal kan apa yg akn tjd. Scary gak weh

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

betul2..
sangat takut habis belajar ni ape la akan berlaku kt aku..
dapat keje ke x..

selamat berobersi...

Azza Firza said...

Allah sentiasaa ada dengan kita :D

p/s : blogger kelantan ? jom singgah! http://zaza96.blogspot.com/2011/12/perhatian-blogger-kelantan.html

Cik Pulau said...

tibo2 aku terasa mu tuju ke aku.. sebabnya aku xtau bilo aku akan posting.. huaaaarggh,.

aku meme doa.. doa moga segalanya dipermudahkan..amin...

PENCONTENG said...

tu lah, kekadang aku nak tahu jugak sape lah nama yg tertulis kat luh mahfuz tu, nak tahu mati bila, nak tahu kerja apa kita nanti, kaya ke tak.

tapi itu semua rahsia Allah.

kita cuma mampu usaha, doa, istikharah, tawakal :)

terima kasih ostad.

sweet_sour said...

Allah sentiasa dekat dengan hambaNya yang tak pernah melupakanNya..

#mintak pndpt sikit bole? heee

http://titewtawan004.blogspot.com/2011/12/kelebihan-belajar-bahasa-arab-kau-ade.html

FasiHaH SupiaN said...

obersi? nak ole2 jiji!

erm, jgn membelenggu diri dgn dua perkara, penyesalan masa lalu dan kebimbangan masa hadapan

ghost writer said...

moga selamat kembali,Ji

Sara Ali said...

masih menjadi tanda tanya......
urm,,,

Liyana Zahim said...

bznye ko kn.. ish..

Suhaili Sarif said...

jiiiiiiiiiiiiiiiiii...
entry ko menjawab entry akak jiii.rupanya jwpn entry tu ade kt sini..
thanx sgt2...

Eera Shera said...

tu dia nak pi obersi hehe

cimOt said...

ole2 jgn lupe ye!!

Faaein Talip Roy said...

aku juga takut dengan masa depanku..

oitt pi mana?? lama tak update!

hara said...

obersi gitu..
xde etenet ke kt sne, lme x hupdte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved