kalau awek panggil..laju je

Kalau kita tengah dok melepak , makan dan bergeli geli bersama rakan sebaya tiba-tiba ada rakan sekerja datang kata: “Mat, bos panggil sekejap…” Maka yang akan terjadi ialah kita akan bingkas bangun serta merta. Air neslo pon tak sempat minum habis kita boleh tinggalkan begitu sahaja. Kerana kita tahu bahawa bos kita perlu ditemui segera dan suruhannya perlu ditunai segera tanpa banyak soal.

TETAPI, sungguhpun begitu, cuba bayangkan kalau kita tengah seronokdan sedang beronok ronok tiba-tiba azan berkumandang mengajak kita bersolat berjemaah di masjid. Maka adakah kita turut bersikap seperti tadi iaitu, bingkas bangun dan bergegas meninggalkan gerai itu atau apa-apa kerja lalu menuju ke rumah Allah kerana memahami seruan azan itu yang memanggil untuk bersolat dan perintah Allah adalah sesuatu yang mesti dipatuhi.
Adakah kita boleh berbuat demikian?..boleh je..boleh la sangatttt..




bukan sekadar omongan kosong

19 comments:

nuruashia ♥ said...

hmmm..setuju tu ji...nk2 kalo tgh syokk kn..lupe da kt Allah..tu yg jd smyg lmbt kan hhhh

cimOt said...

Allah panggil tu! tapi nak jugak lepak2 dulu...haishhh diri..berubah laaa..

Fiza said...

zmn nk kiamat dah~ huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

setuju tu

bersama kak Es said...

manusia memang kena sokmo remind camni. Kandang dah tau...tapi banyak dah lupa. kena remind camni, baru la terasa ... owh!!! apesal dgn aku ni ek

syukron ustaz :)

Iffah Afeefah said...

Y pntg bukan aku

najihah sahami said...

awek tak panggil pun laju je datang..hehe

laskar pelangi said...

sangat2 setuju...=)

Rozuan Ismail said...

sentap taw.huk huk

aimie amalina said...

Kalau lah tempat Tuhan itu ditinggikan lagi dr temmpat boss kan..emm..
indahnye dunia..

Haris Khairuddin said...

sangat2 setuju. perlu selalu diremind camni.. ;D

keri ikhwan said...

terasa nih :) ...
bgus2... mmng betul pon

blog-tips-kurus said...

mujurlah Mohamad Azizi Azahazuhari menghasilkan entry sebegini. syukran.. :-)

azwa amani said...

good... :)

NOOR FATIN said...

aah kan betol jugak. payah kan..huu

si ngokngek said...

aku pun terasa..hehe

manusia manusia

naziyatul fatihah said...

setujuuuu setujuuuu....sangat2 :)

Cik Pulau said...

hahaha.. yolo wehh..

eh ji ... tu buke ko saem mu wat jupo kat mcd ritu??

diana said...

susah nak jumpa..:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved