muka ketat

kenapa muka perlu ketat semacam..apa sangat la kiranya jika melemparkan senyuman sekalipon senyuman sekelat hempedu biawak..takder la saya rasa macam suweii je saya dok tersenyum sesorang depan akak..lagipon akak...kata nenek saya..kalau pepagi kita dah tersenyum senyum..kedutan kedutan tua yang muncul kat wajah kita boleh jadi ilang..kulit muka akan kembali tegang..hati semua orang sekeliling pon akan jadi senang..even hati akak dilanda ribut taufan florida pon..kalau akak tersenyum..pasti akak pon akan jadi sedikit riang..

jadi saya disini menyeru kepada semua orang bumi..apa kata..maniskan sikit muka..jangan bagi kelat memanjang umpama orang dilanda period tak kesudahan..senyum la kiranya.akan ada yang memandang dengan penuh kemanisan..biarlah senyuman tu tak berapa lawa sekalipon..tapi akan ada yang akan perasan kecantikan tersembunyi yang dianugerahkan..yer dak..berat sangat ke nak senyum eh..

mengikut psikologi pon..kalau kita sedih..tapi tetap tersenyum dan membuatkan orang sekeliling hepi dengan kita..otometik hati kita pon akan terubat sekali..ye ke tak..aku pon tak tau...aku maen sebat je weyh...



bukan sekadar omongan kosong

14 comments:

Anum said...

betul2
anum kalau sedih @ ada masalah memang senyum je

azwa amani said...

senyum.... :)

Mat Gebu said...

Macam pcm lah, muka ketat jee...kann jiji..

fadh leyanie said...

senyuman mampu meredakan ketidaksempurnaan emosi :)

mumui said...

angin kus2 la tu..hehe...

iz said...

org bumi?
haha..kalau ada org planet pluto skali pon,ajak kan senyum sekali..
senang.. aman galaksi bima sakti nih..hahaha

Jue said...

aku fail buat muka ketat kcuali tgh berak haha
*tlg pcaya*

Ainul Hayat said...

senyum je pon...tak perlu kata apa2..

Raisya Haris said...

Senyum :)

Paradise Gal said...

betol lah tu.:P pndai ye jiji yu skang ni.

Hanie_Dew said...

betul la tu. senyum je marah hilang. senyum je sakit hati hilang. kecuali yang keras hati. tp kalau senyum menyindir mmg harus beri panah beracun, hahahahha

Asyila Zainuddin said...

tapi senyum pun kene tgk jugak senyum kat sape.. haha..

.::TAIKO OTAK::. said...

pms kot akak tu...??

kiera'sakura said...

klu sedih aku gelak... errrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved