ubat itu pahit..pahit itu ubat

umi ada kasi pesan pada satu hari..

"yang pahit itu ubat..
takpon ubat itu pahit..entah la..gua pon tak ingat sangat dah susunan prosakata umi gua..tapi gitu la lebih kurang ayat umi..apapon..ubat itu pahit..pahit itu ubat"
gua pikir..hidup kit apon sama jugak..yang pahit itu ubat..ubat untuk hati..untuk kita mengenal sang illahi..terkadang kita terlalu leka mengecapi kemanisan madu kehidupan..maka pahit yang datang itu ubatnya agar kita pulang mencari sang pencipta..



bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

Sunah Sakura said...

urmmm....

Anum said...

setuju

Ujie said...

betul..dtgnya kepahitan hidup buat kita tersentak seketika.

diana said...

pahit itu jugak mengajar kita menghargai kemanisan..

cimOt said...

pahit-pahit dahulu, manis-manis kemudian..hehehehe

Tulus Sweet said...

yg pahit itu ubat, yg manis itu iman.

KentangGoreng said...

kenangan pahit dulu memberi pengaran utk kita

Ainul Hayat said...

hempedu = pahit.

hempedu tu ape sebenarnya?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

moga pahit itu kita mampu telan jiji

Princess Nur said...

tak berapa suka makan ubat..huhu p/s: bakpo blog ni takleh baca ek? kena highlight dulu baru bleh nampak text dia huhu

Scarlett O'Hara said...

Terpaksa makan ubat seumur hidup walau pun pahit!

Paradise Gal said...

yang pahit, yang susah itu syurga di sana. :)

SoLy SoLicious said...

kalo ubat pahit telan cepat2...

Rozuan Ismail said...

bagus jugak ubat pahit.erk.x de kaitan

nini said...

bila manis lupa pahit...bila pahit tak pernah lupakan manis...erk...

KaK LimAh Si SupiR said...

bile kite rase pahit bru gelabah..kan bgs kalo xkire manis atau pahit, kite sntiase ingt allah swt ^_^

Iffah Afeefah said...

Phit itula y ngajar kite
aku stuju

maCy said...

um! :)

azwa amani said...

mendlam dan bermakna.. tq ostad

Cik Pulau said...

Pahit itu hempedu... yo ko ji? heee~

aku setuju.
pahit dulu.. baru manis..^^,

Zul Fattah said...

betul tu ji.. tanpa ubat, hati tidak akan sihat

qasehraihan said...

dh boleh kawen dh anak umi ni..

kiera'sakura said...

bersyukur la bila diuji Allah

.::TAIKO OTAK::. said...

pahit ok lagi...kalau pedih xleh tahan

apekah aku merepek??

.izzatul.hazwani. said...

betol3 ... sebab bila kita rasa pahit masa tulah lagi kita ingat kat DIA .. baru kita sedar yang pahit tu lah yang akan mndatangkan kbaikan kat kite ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved