jumpa la apaknya

wanita: saya tidak layak untuk awak.


lelaki: Kenapa?


wanita : awak dari kalangan orang baik-baik, sedangkan saya…


lelaki : saya dan Tuhan selalu memandangmu, apa lagi?


wanita : awak pintar, awak ada banyak peminat.


lelaki : Peminat? saya tidak perlukan mereka, saya hanya perlu pendamping dan pembimbing untuk anak-anak saya kelak.
wanita : saya juga tidak dalam  ilmu agama.


lelaki : Kita boleh mendalaminya bersama-sama.sedang saya ingin menjadi imam bagimu.maka saya akan mengajarkan awak dan membimbing awak


wanita: saya tidak cantik. Tidak seperti mereka…


lelaki : Tuhan akan marah jika mendengar perkataan awak tadi, sebab itu saya memilih awak kerana awak tidak menggunakan kesempatan atas kecantikan awak.


wanita : awak ini kenapa? Sudah saya kata saya ini tidak layak, kita ibarat bumi dan langit. Terlalu banyak perbezaan.


lelaki : Perbezaan membuat kita lengkap.perbezaan yang menyempurnakan


wanita : Awak terlalu sempurna.


 lelaki: Belum. Akan sempurna jika awak ada.


wanita : Cukup. Saya tidak mahu dengar lagi.


lelaki : Seribu bunga tak mampu membuat awak berlembut juga?


wanita : Temuilah ayah saya.atau wakil keluarga saya untuk menyatakan hasrat dan perasaan awak.. Itu lebih berharga dari seribu bunga dan ungkapan cinta.
.
“Jika datang kepada kamu seorang lelaki yang engkau redhai agamanya dan akhlaknya untuk meminang perempuan kamu maka nikahkanlah dia jika tidak kamu lakukan demikian maka akan timbullah fitnah dan kerosakan” (hadis riwayat Tirmidzi ).



bukan sekadar omongan kosong

26 comments:

Anum said...

ermmmmmmmmmm
:)

azu said...

jumpa la apaknya..bru paling sempurna semuanya kan..sweetlar~

Rozuan Ismail said...

ok.official. jiji nak kahwin

azwa amani said...

semua ni amani pernah cakap pada dia...

Cik Pulau said...

yolo..
g la jupo ji..
tp mesti jemput aku tu..
hehehe...

Gimi said...

macam kes kawan aku ni. boleh bagi jawapan macam ni gak...

Dang Intan Duka said...

perlukan semangat yang tinggi..
yakin dgn apa yg dilakukan..:D



peace

AwekSeliparJepun said...

yaa..itu yg sebaiknya~~^^

KaK LimAh Si SupiR said...

bile laaa nk ad org jmpe apak kaklimah :P

diana said...

nak kawen dah ke??nak kad ye..

lieynanilaz said...

cepat2lah mendirikan rumahtangga...

Ainul Hayat said...

mcm dah dekat je tuuu

kiera'sakura said...

Alhamdulilah, die jumpa apak aku dah.. :)

miss inna said...

bguslah kiranya ada lelaki yg dtg terus bjumoa dgn wali kita utk myatakan hasrat hatinya..^^

cimOt said...

akan ku tunggu..

tapi

kapannya??

aku pon nggak pasti bila..

:(

MerLe said...

tu yg spatutnya..lebih afdal

ZaNNa said...

Congrats Jiji..ehh..(after bace seme comment kt atas) hahaha..

aziekz said...

ooo,,,cmtu,,,:)

Iffah Afeefah said...

bile ji?
akhirnye ko nk kwen dlu br aku

aimie amalina said...

heeeeeee
ostaddd cpat tawen :)

~Nana BamBam~ said...

bilelah nana jumpe lelaki sedemikian rupa...hehe :P

yad'z said...

cepatlah meon oii kawen... huhu

nanabyte said...

ayat berbaur marriage is on de way. long way ke short way? or short cut?

nanabyte merepeks suda.

p/s: exceli, dtg mengfollow, td xde lak tmpat nak jerit gtau nanabyte datang. huhu :P

Diana @ bilakukatacinta said...

hehe...benda baik insyaalah dipermudahkan

p/s bila nak naik pelamin?

laskar pelangi said...

jiji! macam dah tak lama dah tu.cepat2 masuk meminang:)
InsyaAllah dipermudahkan segalanya =)

yana-feehily said...

betul2..suka baca ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved