tak puas hati

.Situasi ni mungkin berlaku kepada semua manusia, kalau tak selalupun akan ada masanya sekali.

Bila banyak kerja…”Banyaknya kerja tak siap.”
Bila tak ada kerja…”Bosannya hidup.”
Bila lapar…”Laparnya.”
Bila kenyang…”Kenyanglah pulak, tidurla kejap.”
Bila dah tidur…”Malasnya nak bangun.”
Bila dah bangun…”Nak buat apalah hari ni.”
Bila hujan…”Adoi, lupalah nak angkat baju.” “Kenapalah aku tak basuh baju semalam.”
Bila hari cerah…”Panasnya hari ni.”

Segalanya tak kena pada perkiraan kita yang tak tahu apa-apa. Disebabkan bila bila bila dan bila, atau mungkin kenapa ataupun apa-apa perkataan sekalipun, kita dah lupa apa maknya hidup ni. Bersyukurkah kita? (p/s: peringatan untuk diri sendiri.).



bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

miss inna said...

sbb tu kita kena belajar bersyukur...

niesa said...

ucaplah alhamdulillah syukur kita kepada Allah...>lagu raihan

nuruashia ♥ said...

ssh nk bersyukur itu laa kite..

[sutera kasih] said...

manusia kdg2 sentiasa rasa tak puas..

mas saari said...

manusia biasalah, suka mengeluh!

Ekmi Rabat said...

selagi nama manusia, mengeluh tu selalu. Kadang2 nak stop tapi dah terbiasa.

diana said...

sikit2 merungut...
akak pun macam tu la...
heheh

Princess Nur said...

eh eh terasa la..Huk huk

Iffah Afeefah said...

aku sllu je tak puas hati

hurmm

tak bersyukur nye la

Cik Pulau said...

ohhh aku terasa.... huhuhu..
tp.. bila ore tanyo aku pasal posting..
jawapan aku sama mace ore tanya aku bilo nak mati.. huhuhu

Rozuan Ismail said...

ingat 5 perkara sebelum 5 perkara

Mr feckry said...

tak kan bosan selagi rasa tak cukup

Syazwan Che Deraman said...

teraso ambo..hehehe.
apa khabar gu?.
dok minum air kat RL ko?
ambo tak lepk situ doh.
apft serah dah ridel.

naziyatul fatihah said...

bukan senang nak dapat kepuasan hidup.

hara said...

iyela..
nafsu je semua tu

qlah said...

lumrah kehidupan ? tak gitu ? muahhehhe

kiera'sakura said...

selalu tue tak, kekadang jer... hukhukhuk

epaa chenta said...

terasa kottt. haha

manusia tak penah nk bsyukur.
*insaf* :P

shera haifa said...

balajar2 laa bersyukur..

sy xkurang juga ada je nak merunggut itu ini..

.::TAIKO ::. said...

syukur tiap kali kaki jejak ke bumi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved