ujian kita berbeza

entahlah.
setiap kita diberi ‘bahagian’ ujian yang tertentu.
jalan kita tak sama.
ujian kita berbeza.
kerana kemampuan kita berbeza.
kamu mungkin kuat melalui itu, dan aku mungkin belajar kuat melalui ini.
memiliki segalanya bukan sebab ketabahan dan kekuatan.
kesempurnaan bukanlah jaminan kebahagiaan.
kesedihan adalah antara sisi kehidupan.
cuma, janganlah membiarkan kesedihan dari satu bahagian merosakkan seluruh pengharapan pada tuhan dalam kehidupan mendekati tuhan.
belajarlah sesuatu daripada segala2 apa yang berlaku

kerna dalam sedar atau tidak ianya tarbiah dari tuhan

dan .
  DIA membantu.

 

nite eberi-one





bukan sekadar omongan kosong

15 comments:

nuruashia ♥ said...

amboi ji..lme dop dgr cte..sehat dop??

iz said...

jalan kita yang berbeza-beza..
arah tuju nya tetap sama..aiceh....hehe

Iffah Afeefah said...

awl wish nite ji

bizi sgt le teww

Ye ujian kite tak sama

KuNanGKuNanG said...

jalan cerita kehidupan yg berbeza...

ghost writer said...

cara nak hadapi ujian jugak berbeda-beda.

Mat Gebu said...

Take care yea Jiji...moga semuanya dipermudahkan....jgn lupa makan benda2 berkhasiat...

FasiHaH SupiaN said...

ya sungguh benar kata2 itu...

nasha sanza said...

touching jap saya..hmm...ujian berbeza-beza sebab allah takdirkan kat kita berbeza-beza jugak..=)

Are_Rull said...

sgt mendalam mksud bro..dn sgt bermakna .. maceh bro !

Hanie Dew said...

like entry ni.sebab orang kampung kata everything happens for a reason. takkan jadi apa apa tanpa tujuan yang khusus. tinggal kita yang nak paham atau tidak.

weh baby yerin. comel eh.

Cik Pulau said...

aku pun diberi ujian ji...
moga dipermudahkan segalanya..

yad'z said...

ujian kita berbeza.. Tapi jalannya hanya satu.. kembali pada Nya.. =)

محمد شهريل القنيطري said...

ujian diberi sebgai tanda ALLAH menguji kekuatan hambaNya

keri ikhwan said...

mengapa kita selalu bersedih untuk satu2 perkara sedangkan kita punya lebih bnyak sebab untuk gembira. ujian itu tarbiyah. nikmat itu ujian :)

mak jemah said...

nice poem :)simple tp mendalam maksudnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved