identiti

semalam tengok persembahan pembukaan ABPH..terasa menyampah nyampah.kenapa aku rasa macam retis negara kita takder identiti sendiri eh..???suka sangat dok tiru barat punya style..korea punya style..apa malay punya style takder ke..malay tu satu hal..sedor sedor le diri yang kita tu beragama..bertuhankan ALLAH yang satu..hadooii..

tapi bila cakap pasal identiti diri..bukan senang nak mebentuk identiti diri sendiri..tambahan pulak..kaum melayu ni memang lebih dikenali sebagai kaum ikut ikut..kalo ikut yang baik.berlandaskan syariah tu alhamdulillah..tu memang ikutan yang bakal membawa ke syurga..tapi kalau dok ikut tang yang tak berapa nak senonoh nonoh tu..kecundang ke lebah dosa la gamaknya ye..

teringat pesanan rakan seperjuangan dalam dunia berblog..berblog pon kena ada identiti kita sendiri..jangan main ikut je..sesuka jiwa raga je..nak ikut..tak jadi hal..ikut yang mana elok sudah..ada akal yang waras...ada iman yang terjaga..ada ketaqwaan pada ALLAH..hah..pikir pikirkan lah yang mana sesuai dijadikan ikutan..

sama juga dalam dunia fotografer..kena ada identiti kita sendiri..tapi biarlah identiti yang orang kenali ianya dengan identiti yang baik baik..entah entah ada orang siap jadi ikutan lagi..mana tau..dapat jugak saham pahala..yer dak??




bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

Anonymous said...

pakaian artis abpbh pun mengalahkan artis hollywood. confuse aku semalam dibuatnya

Nadirah Izan said...

agreed. Pelik sangat pakaian nye -,-

Liana Ryan said...

saya tertarik dgn pic kat atas tu pulak.. sangat cantik

Anum said...

agree

azwa amani said...

malam tadi sempat tgok m.nasir, tam ngn aizat je...yg lain malas nak tgok...

psstt : lawa gambaq atas tuu

[sutera kasih] said...

sedih tgk fesyen artis skrg..



ehem, cantik gmbr tu..awk ambik eh?

Syazwan Che Deraman said...

aku tak tengok male.
dengar dengar haron ajis menang.

blog demo ado identiti.
banyak bagi nasihat. ;)

aimie amalina said...

^____________^

identiti
mang susah nak create
tapi dgn cr itu kita kenal diri kita siapa sebenanye..

Umie Artoqiemie said...

hai. lama x singgah sini. masih ingatkah? hehe.
gambar makin superb waaaaooooooh.
tak tgok ABP takut menyampah macam anda haha.

Haris Khairuddin said...

ntah la.. bagi aku tak semestinya kau melayu, kau islam.. n tak semestinya kau islam, kau beriman.

Iffah Afeefah said...

Blog aku idntti x

Anonymous said...

gamb0r cantik yang amat
perhhh~


aku?

Anonymous said...

gamb0r cantik yang amat
perhhh~


aku?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved