tanya la

tak tau tanya..jangan buat bodoh sombong..jangan merasakan diri tahu semua benda..kalau tak tau..sila bertanya pada yang tahu..bukan pada yang hanya buat buat tahu..tak sudah jugak kalau macam gitu caranya..dalam quran pon ada sebut..bila dah tak tau..sila bertanya pada pakar pakar yang mengetahui tentang kemusykilan yang kita memang tak tau..

tapi kekadang..sesetengah manusia..tak suka bertanya..bila dah tak bertanya nak tau macam mana..lepas tu mula la menghukum mengkhinzir buta..bila dah jadi macam tu..lagi la terzahir kebodohan kita dimata manusia lainnya..yer tak???

lebih baik bertanya pada yang tahu..tapi kekadang ada jugak..yang tak tau..tak jugak nak tanya pada yang tau..tapi dok betanya pada mereka yang sama level tak tau macam dia jugakk..ini yang jadi susah ni..lepas tu..mula la nak berdebat..bertengking..tak ke lagi nampak bodoh cenggitu..

susah ke nak bertanya????



bukan sekadar omongan kosong

10 comments:

Cik Pulau said...

aku nak tanya mu neh.. hahahaha..

aizuddin said...

mulut ada batu kut ustaz...
sebab tu berat je nak bertanya.. ego pun mungkin gak..

| NURUASHIA | said...

hohoho...dop susah pom...cme kdg2 berat mulut nk tny...

PENCONTENG said...

malu bertanya sesat jalan ke syurga :)

[wani_mn] said...

memasing shy-shy rabbit nak menanya.. hahaha

[sutera kasih] said...

malu bertanya sesat jalan.

Iffah Afeefah said...

Segan kekadang weh

Rozuan Ismail said...

nak tanya, dah ada si pelangi kat hati ke?

Sunah Sakura said...

susah gak la

liyana said...

dop salah dop susah..keno berani jah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved