ambik ko nak..

hah..hambek ko nak meon..setempek kena atas kepala..pergh sentap jiwa mak nok..bila tengok gambar ni..betapa ramainya umat islam dah diperbodohkan bak lembu lembu dicucuk hidong dan diheret kesana kemari..berapa banyaknya masa kita dah diambik secara percuma oleh mukabuku..memang terpele'ot hati aku bila mark senirik yang berkata sebegini ghupa..

berapa banyaknya luahan hati dan perasaan kita dala fesebukk..somi cubit perut pon nak heboh...pakwe kentut sampai terkicit pon nak heboh..dok manja manja pon dalam fesebukk..dok berperang pon dalam fesebuk...macam macam lagi la dalam fesebukk...pendek kata..ada la dalam separuh hari jugak kita dok mengadapa fesebuk..dalam banyak banayak masa dok mengadapa fesebukk tu..berapa banyakkah perkara perkara yang boleh membawa kita mendekati ALLAH????..persoalannya..facebook antara syurga dan neraka..semuanya berada di tangan kita..

ada yang menjadikan fesebuk medan dakwah..alhamdulillah..medan politik pon ada..medan mencerca mencaci pon ada..medan untuk berbangga bangga dengan apa yang ada pon ada..medan untuk mengajak manusia kearah kebaikan pon ada..semuanya berada dalam pilihan kita..masa masa yang dikatakan terbuang oleh mark zukenbeggg tu..boleh menjadi masa masa yang berkualiti bagi kita..jika kita menggunakannya dengan betol dan saksama..benar idak..

 p/s
sedih bila ada sorang pompuan cakap dia dah bertudung..kira okeh la tu nak tempek gambar gedabak gedabak kat fesbuk..probsnye..yang dah tutup aurat tu okeh la..tapi tang mekap..tang gaya yang macam2 tu camne cik kak oit???aku tarik jugak bulu ketiak tu kang..



bukan sekadar omongan kosong

18 comments:

Iffah Afeefah said...
This comment has been removed by the author.
Iffah Afeefah said...

mne ko nmpk blu ktiak die

kan die ttp aurat haha

Tulus Sweet said...

Ayo~

yana lyana said...

oppss..tetibe terasa jugak..

Niza Romli said...

kan? setuju. muak dgn fesbuk nih. dah bohsan dah.

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

facebook~

Anisa Hang Tuah said...

nak join tarik bulu ketiak

plss

Paradise Gal said...

gaya secara tak sengaje takpe ke? hahahaha

Layyinul Harir said...

nasib baik dah lama deactive fb.huhu~

Hansyirah Takezur said...

tu la.. nak gelak pon ada jugak ble mark sendiri ckp camtu. dia dah reveal rahsia besar. but sadly, makin leka pon ada..

Puteri Iqa Izyan said...

perghhh. mark zuckerberg ni. baru guat tau. hoho.

tp siyes banyak gile bende mengarut kat fb dr dulu. byk buang mase kat situ. sume bende nk bgtau. tu tak termasuk gaduh2 dgn org lagi. muahahaha

Nada said...

hahaha, diperbodohkan T__T

ghost writer said...

nampaknya kita terpaksa membiarkan kesedaran datang dengan sendiri. :)

yang arif said...

fb dan laman sosial lain termasuklah blog ade baik ade buruknya sendiri. dan kita tahu
baik buruk itu kita boleh pilih sendiri,
teruskan berdoa..
agar sentiasa memilih yg baik..

Assalamualaikum sume,

arghh. lamo x komen blog jiji.

Sunah Sakura said...

ko tarik je bulu ketiak dia tu..wakaka

FasiHaH SupiaN said...

haha ini memang sentap habiss

ch000tz axoera ヅ said...

hahah no more fb...dah lama terkuuburrr :D lebih senang disini

NadNod said...

rajin tarik bulu ketiak org naa. haha ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved