cer korang kasi tajuk pulak

satu hari yang aku tak punya apa-apa...tapi azam kuat untuk teruskan kehidupan ini yang tersisa.memandang jauh kehadapan...seperti orang-orang lain...untuk berkongsi cerita tentang kehidupan agar menjadi pedoman meneruskan perjalanan ini...memang tak mudah untuk kita sebagai manusia memahami sebuah hikmah dari apa yang telah terjadi dan akan terjadi...sebagai manusia kita akan rase sungguh bertuah kalo hari-hari yang kita lalui penuh dengan cerita indah...

sebagai manusia kita tidak lari dari sebuah kesilapan yang akhirnya kita belajar untuk baiki diri kita sendiri agar menjadi lagi baik...kesadaran yang timbul itu akan buat kita bahagia melalui titik-titik perjalanan yang singkat..walau apa pun yang akan terjadi dalam kehidupan ini bersabarlah dengan apa yang terjadi agar kita menjadi kuat meniti hari-hari yang berbaki ini....

takde yang akan membuatkan kita gembira selain membuat orang lain gembira...apa pun yang kita nak dalam kehidupan ini kita mestilah menjadi orang yang memulakan agar pada akhirnya kita mudah melihat kebaikan-kebaikan itu hadir setiap sudut kehidupan kita...jangan menyangka keburukan itu hanya keburukan semata..kadang-kadang dari keburukan itu juga kita belajar sesuatu bagi memperbaiki diri kita..

 
aku rasa macam dah jadi matang gitu cara penulisan aku..waaahhhh..yer ke tak????



bukan sekadar omongan kosong

10 comments:

Rozuan Ismail said...

mmglah kita nak kebahagiaan je.tapi kita juga pasti akan hadapi saat getir dan kesulitan

Iffah Afeefah said...

Ye, sape nk kpyhn. Msti nk bhgie

yelaaa da mtg

tp mne tjuk

ko ni ske spoil tang tjuk

Faaein Talip Roy said...

Kau memang boleh tulis matang.
Tapi bagi aku nak nampak lagi matang lepas ni:

Jaga ejaan + tatabahasa + justify kan entry kau ni.

Kurangkan pengunaan titik yang banyak.

Lepas ni memang nampak matang dah.

Dan tajuk pun kena nampak lagi matanglah lepas ni.

Jangan asyik nak singkat-singkatkan perkataan lepas ni.

*Mana tahu setiap entri kau jadi rujukan untuk pelajar sekolah. Jadi nanti kau tolong dia bagi perkataan yang betul untuk dia buat karangan dia. Sekadar pandang dari aku. =)

Sunah Sakura said...

nkoo ni kan, perlu ke ayat last tu?

ha..tajuk dia "Perlu ke ayat last tu?"

ahahaha~ :p

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

aku slalu remind kwn aku psl ni, tpi kadang2 aku sndri lupa..huhu

Paradise Gal said...

boleh lah. matang sejengkal je. hehe

Noraim said...

kesilapan menjadi cikgu yg terbaik. dari kesilapan kita belajar utk jadi yg lebih baik.

FasiHaH SupiaN said...

haha bila baca ayat tu...macam matang sikit ar.hehe

nurdani said...

kematangan diukur melalui cara berfikir dan bertindak

ain dzaya said...

spechless~

selalu thinks positive tentang orang lain supaya ia betindak balas pada diri kita.

jangan cerita keburukan orang lain pada orang2 lain..nanti kita sendiri yang buat keburukan itu.

betul ndak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved