puji lahh sangat

Saat anda dipuji jauh lebih bahaya dari saat anda dikeji. Beringat-ingat dengan pujian agar nanti tidak meninggi diri lalu mudah dijilat api. Bersyukur dengan kejian kerana mengajar erti kekurangan lalu merendah diri..
ada benar juga kata seorang sahabat..bila dipuji..hati dalam keadaan bahaya..mana taknya..bila dah dipuji.sesenang je kita lupa diri..mula meninggi diri..even seketika je..yer tak..tak caya..cuba ada orang puji engko..cakap engko punya muka cam pelakon korea kononnya..body taff..hidung mancung..dada bidang berbulu..kompom sesenang je jiwa raga rasa bangga dan mula melupakan sang pencipta yang maha kuasa..
sama jugak aku..kekadang aku dok aplod gambar yang aku shoot dengan tujuan nak share keindahan alam ciptaan illahi..dah bila ada yang puji..ada jugak rasa bangga diri..sangat sangat bahaya rasanya..kena ada kawalan oleh sang iman dan taqwa pada illahi..tu tak kira...wanita yang aplod gambar sendiri..pastu beratus yang komen dan like..lagi lah bahaya nokk..
aku..aku tak hidup dek puji takkan mati dek keji..



bukan sekadar omongan kosong

11 comments:

Akulah.com said...

salam singgah ke sini

http://akulah.com/

diana said...

RASA MALU KALAU ORANG PUJI..TETIBA RASA TAK SELESA..:P

[sutera kasih] said...

cantik2 gmbr yg awk ambil tu..

Iffah Afeefah said...

aku senstip bab2 keji n puji ni

deno said...

puji2 ada makna tu....

d_LA said...

bukae nk puji tp nok royat hok sengoti..kawe memey kagumlah dgn hsl keje demo ji..siyes cun..mu jange koya pulok deh..haha

Cik Pulau said...

tapi aku meme nak oyak.. gamba2 hok mu amek meme comey..
sekure2nyo, gapo hok mu nak tu tercapai.. aku kagum dengan ciptaan Ilahi...

buke nak puji ni.. tapi nak oyak.. hahaha..:D

Munirah Shamsudin said...

yg dekat facebook pulak,
semua org dia nak puji. tak kira lah org tu pakai baju nampak dada sikit ke, pun dipuji comel.


lg lah org tu nak buat benda yg sama.


x paham aku lah -_-

sissyira said...

salam

x pernah lagi kena puji...asik kena keji je..hahaa

putri cahaya keharumanku said...

aku tak puji gambar kau. aku puji ciptaan Allah yg ko tangkap tuh. takde ciptaan tu, takde guna la kamera kau. boleh gak kan? haha!

SyaMiMi Hj RaHMaN said...

Pujian boleh menyebabkan seseorang itu bongkak dan lupa diri... Semoga kita semua dijauhkan daripada sifat riak sebab riak tu termasuk dalam syirik kecil.. Astaghfirullah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved