rahmat dari tuhan

teguran ke arah kebaikan adalah salah satu cara tuhan berinteraksi dengan hamba hambanya..bila dah kebaikan tu..kompom kompom datang dari tuhan..pernah dengarn kan..ustad ustad salu dok cakap lepas habis kuliah..apa yang baik itu datangnya dari ALLAH..dan segala kekurangan itu datang dari kelemahan diri sendiri..pernah kan??.maka setiap teguran untuk kebaikan merupakan cara tuhan berinteraksi dengan kita..maka bersyukurlah kerana kita merupakan insan yang terpilih..

berapa ramai lagi manusia manusia di muka bumi yang dok tengah senang senang berfoya foya dengan keburukan dan kemaksiatan yang mereka lakukan.tapi tiada siapa yang menegur mereka..kalau ada pon secara umum..tu pon deorang bukan ambik kira sangat..sebab secara umum..kalau ada yang menegur kita secara khusus..dan tetiba teguran tu kena setempek atas batang idong..maka bersyukurlah..sebab sekurang kurangnya ALLAH dah sentuh hati kita dan berinteraksi dengan kita..tapi ada dikalangan kita..tak jugak ambik kisah tentang teguran tu..

macam macam alasan jugak lah yang akan tercipta..betol tak???..sampai hati..sedang tuhan nak berinteraksi dengan kita..kita pulak buat tak endah..dah tu sampai bila???sampai malaikat maut datang menjelma ke??..sedarlah..teguran itu satu rahmat dan tanda kasih sayang tuhan pada hambanya...



bukan sekadar omongan kosong

9 comments:

aimie amalina said...

huuuuuuu
jadi jgn cpt melatah bile ditegur kan? ;)

Anum said...

ermmmmm
peringatan dan teguran utk semua org

Iffah Afeefah said...

itu tnde Allah ingt kt kite sllu

Rai said...

malu..Allah selalu ingat pada hambanya..tapi ramai yg ingat ingat lupa pada Allah..

ch000tz axoera ヅ said...

teguran utk kebaikan takpe.....kann

P/s: pic tu! amik sendiri or ..??

cimöt said...

kita yg selalu lupa Dia..

qasehraihan said...

tegurlah jika aku terlupa..hahahah

Cik Pulau said...

betol tu ji..
meme mulo2 kito akan sentap sikit..
tp lpas2 tu.. mesti pikir balik..
btol la..patut pn dia tegur aku.. huuu

intan.maisarah said...

ambil pengajaran pabila ditegur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved