kueh raya

maka sempena cuti sekolah yang bermula ini hari..satu femili aku bergotong royong nak buat kueh raya..femili aku dari dulu memang tak akan beli kueh raya..sebab umi aku kata kalau kitorang beli..kitorang adik beradik ibarat memandang enteng dengan kemampuan umi..wahaha..dah pesen minat sangat memasak..apapon masakan umi tetap terbaik..semua kueh raya pon umi leh wat..wat apa susah nak beli kat kedai kan..lagi meriah dok wat kueh secara bergotong royong kan..tahun depan..kita ajak menantu umi join sekali eh..boleh awak kan???tahun depan join umi wat kueh sama sama..

jadi setakat sekarang ni dah dua jenis kueh dah kami berjaya siapkan..satu jenis kueh ada la dalam 300 bijik..cukup la tu kan..biasanya kitorang akan banyakkan kueh tart nenas ngan almond london lah..lagipon tahun ni..aku sendiri yang nak buatkan kueh tart nenas..khas untuk si dia..

ni hah kueh yang dah siap..yang kaler ijau tu.umi tak tau nak tarok nama apa..sebab dia baru je reka resepi dia..

 



bukan sekadar omongan kosong

5 comments:

[ Yuyu Atiqa ] said...

Assalamualaikum..
Fuhh.. untunglaaa bakal bini ustaz jiji... terbaik ! :)

Ijah EmoTemo said...

sama lah! akan buat kuih raya sendiri kecuali malas nk buat yg susah-susah je. ekekek..

selamat hari raya! :D

Rtp Farra Arisha said...

wow. sedapnya!!! :D biskut color hijau itu nampak menarik. like seriously! hehehe

cikji said...

nanti tanyolah umi tuh,sekut kaler ija tuh namo gapo,sedak jah ngelih :)

SoLy SoLicious said...

hamboi...bakal menantu kemain ye ostad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved