halal sudaaaaaaaa

alhamdulillah..segalanya berjalan dengan lancar..berkat pertolongan mama dan abah..umi dan abi..femili2 dan jugak rerakan yang mendoakan dan yang turut membantu..betollah yang ulama dok kata.bila dah kawen..segala tekanan ilang..sejurus lepas aku lafazkan perkataan keramat aku terima nikahnya..seriessss..segala tekanan sebelom majlis berlangsung..hilang sekelip mata..

alhamdulillah..hari ni dah seminggu lebih aku dan pelangi hidup bersama sebagai pasangan yang halal..dan bercinta lepas kawen itu teramat amat indah..apa yang kitorang dok tahan sebelom galal..dapat dilepaskan..legaaa sgt2..

majlis kira ok la..berjalan lancar..dan aku senirik pon banyak dikritik oleh mereka yang cintakan adat melayu..maklomla..aku bermula dari akad..persandingan..sampai la bertandang..aku sentiasa berjubah putih..dan pelangi pulak..pekena baju yang berkaler memacam..ada yang kata tak match la..aku tak berduit la..baju sama la..aku rasa jubah aku tu lagi mahal dari baju sewa kat bridal..so ko hadoooo....lagipon..pelangi awal2 lagi dah pesan..pakai apa yang aku rasa selesa..dan mertua2ku pon turut memahami..

tak payah nak ikutkan adat sangat sampai susahkan diri...



bukan sekadar omongan kosong

27 comments:

me.liyana said...

tahniah..nomei nomei nye bini dio

Mek Onie said...

alhamdulillah,barakallah buat kalian :D

aku eryati said...

alhamdulillah..tahniah...swelamat pengantin baru semoga kekal hingga akhir hayat

kiera'sakura said...

Alhamdulilah dan tahniah

Selamat Pengantin Baru semoga Allah memberi barakah bagi kalian dan memberkati keluarga kalian, dan mengumpulkan kalian dalam kebaikan dan kepada kebaikan. moga ikatan antara kalian kekal hingga ke taman-taman syurga hendakNya Amin

Are_Rull said...

tahniah kalian .. comei nye cik puan pelangi tu ye .. smga kekal bhgia ke akhr hyt ...

aDisH.sHidA said...

alhamdulillah...tahniah...

ada jugak kawan yang gtau dia akan pakai jubah dan berkopiah masa majlis nya...

reenapple said...

Tahniah. Semoga kekal bahagia ke akhir hayat. :)

Shahada Fauzi said...

tahniah jiji dan isteri..alhamdulillah..semuanya dipermudahkan Allah..semoga kalian berdua sentiasa dalam rahmatNya..

izfanora said...

Legs ko ye some dh dpt dilpskn..hoho..ayat xleh blah r ustaz..thniah tau..match xmatch blkg kira,yg penting halal sudah..hoho..

Cik Zaitul said...

Tahniah semuanya,,,
Wow, walaupun ko simple, jaji ko pakai baju , pastu ko da selesai kawen gan pelangi kannn...
Ko hadooo...ekekeke...

MR & MRS MAKMUM said...

tahniah & selamat pengantin bru moga kekal d dunia hingga ke akhirat ~

Yuyu Atiqa said...

syukur, alhamdulillah..
selamat menjalankan tanggungjawab sebagai suami dan bapa kelak, ostad!
tahniah.. :D

~SaL IjOu~ said...

Tahniah..smoga dikurniakan keberkatan berpanjangan~

Nurhayati Mohd said...

Tahniah..

aimi adilah said...

wahhh tahniah2.... =)

Rozuan Ismail said...

cantik bini abam jiji pandai pilih =D

Hansyirah Takezur said...

barakallah ji! tombam bebeno. :p

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

mabrouk! sweet couple.moga bahagia ke syurga. =)

Sunah Sakura said...

alhamdulillah..aku suka hati...nak amek berkat sikit kat ostad dan ostajah pelangi...doa2kan moga dipermudahkan urusan aku dan bakal imam aku jugak ek...

aamalinaazman said...

alhaaai..
indahnyeeelaaa ;)


semoga dipermudhkn urusan kome, bahagia selalu..

ostad jiji
cepat doakan sy jugak..

wuwuwu


diana said...

hari tu ja kita jadi raja ..raja sehari..jadi rakyat kena dengar cakap raja.sukahati la raja nak pakai apa pun..hahaha

Cheq Sue said...

barakallah...selamat pengantin baru, semoga kekal selamanya ^^

Jannah Jane said...

barakallah..semoga kekal hingga ke akhir hayat

laskar pelangi said...

tahniah jiji. semoga berbahagia sokmo sokmo :)

Tia Fatiah said...

akhirnyaaaa .. bersatu ostad meon dgan pelangi beliau.. hehe... barakallah..

#hukalohhh... pakai jubah ponn nak dipertikai.. manusia2.. takpe2.. ur wife, ur family faham.. itu lebih penting kann...

cecepat dapat beby... bakal anak2 soleh n solehah... ameen... =)

Fariehan Ibrahim said...

tahniahhhhh!
suwet hoi :D

Amoi Penang said...

tahniah !! azizi, selamat pengantin baru. ;)

@ Blog Hangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved