ko hado instagram tak??

Dah lain sangat dah sambutan bulan ramadhan sekarang ni haaa..dengan zaman yang semakin canggih..segala ektibiti boleh dilaporkan dengan segera kepada semua orang..dari start bermulanya bangun sahur..sampaileeee ke bangun sahur esok harinya pulak..tak gitu..

tu baru kira yang teknologi punya penangan..tak kira harga bebarang lagi..kalau dulu cengkodok kat bazar ramadhan..sehengget dapa doblas bijik..sekarang ni ha..sehengget dapat dua bijik je..yang aku tau..yang tak naek naek rege die sejak dari dua tiga tahun lepas..air soya..dok sehengget situ le segelas..

tengok pulak kain telekung semayang orang pompuan..kalau dedulu..putih sekain kapan je warne die..sekang ni haaa..bermacam macam kaler doh ade habak hang..

takkesah le ape pon perubahan mengikut zaman yang di reka..yang buat..yang dilakukan..RAMADHAN tetap jugak sama dan tiada apa apa perubahan...bulan yang dimana diturunkan sebijik alquran ke langit bumi..bulan dimana ada malam yang lebih baik dari seribu bulan..bulan yang dikatakan bulan bonus bagi umat islam..dan yang lebih penting..biorleh kita membawa perubahan tu seiring dengan ibadat kita di bulan ramadhan ni..jangan dok harga je berubah..fesyen je berubah..teknologi je makin canggih..tapi amalam kita dok tahap cipan tu je jugak..

 



bukan sekadar omongan kosong

7 comments:

Zuan said...

bulan beribadah

Yuyu Atiqa said...

betul ostad !
setuju... :D

nurdani said...

harga memang buat aku telan ayaq liuq

diana said...

btul la..harga barang pun kemain maju ke depan dah..tertinggal kebelakang la poket kami..hehe

FaKArePa!n said...

Semalam beli kuih akok kat bazar Ramadhan..
3 untuk RM2..
mahal ke murah tu??

Cara Mudah Khusyuk Dalam Solat

CaDLyNN said...

ye..telekung kale2..hehe

Ain Dzaya said...

betul tuhh balaka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved