obesiti bukan obsesi

ehehe

kepade yang dah mule bersekolah hari takziah aku ucapkan..yang maseh lagi bercuti macam aku..tahniah dan selamat bercuti..pagi ni lepas subuh je aku rase macam berat semcam je kelopak mate aku…nak kate aku pakai bulu mate palsu jaoh mnyimpang le..aku rase cam beriban kot setan2yang direjam dok bergayot kat kelopak mate nak bagi aku membute sampai tak sedor ape2..

tapi pesan umi tetap dalam kepale..jangan membute lepas subuh nanti rejeki tiade..lepas aku join contest si yuyu semalam..ramai yang mintak petua..ramai yang suh aku cerite pehal aku leh turun berat mendadak..bukan mendadak yer tuan puan..aku ambik mase 4 bulan nak jadi macam sekarang ni..tu pon aku punye la sengsare tak hengat dunia..

ramai yang tanye pehal aku nak kuruskan badan..sebab awek suruh ke bhai??ke sebab lu dah tak larat nak tengok lipatan maut sekeliling pinggang lu??jawapannye..aku nak jadi kurus sebab aku nak lari laju2 mase maen bola tu je..pas tu aku nak idop secare sehat..member aku punye la cakap bangang tol sebab aku nak kurus..

ape yang aku buat nak bagi kurus??

aku mule berhenti makan nasi pada 23 januari 2010 sampai 12 mei 2010…sehari lepas tu aku melantak sepenuh hati dengan member2 aku kat restoran yaman…

tiap2 hari bermula dari tarikh diatas jugak..aku akan maen tali skipping tu selame 30 min..naek turun tangge 20 min..sit up..tekan tubi..last sekali menggantong diri..

sepanjang program nak kurus tu berjalan..aku ader 2 orang trainer yang sememangnye zalim dari raja namrud kot..mendera aku setakat termampu..aku hanya makan roti dan tuna mayonis tu je..pas tu sayor2..telor sikit2..

sifir nak kurus…bakar kalori lebih dari ambik kalori..kalo dah korang melantak nasi 2 3 kali sehari..pas tu tak senaman langsong..takyah cakap le..dan yang paling penting disiplin mase nak kurus dan disiplin lepas dah kurus juga amat perlu..dan kesungguhan diri..sebab ramai member aku cube wat..tapi tak menjadi sebab kekadang orang sekeliling kite ade yang bermulut durjane bisa meruntuhkan ketinggian semangat kite..

 

DSC06795




bukan sekadar omongan kosong

33 comments:

Azie Azra said...

weyh.seyes ?hebat gler !tahniah.tatau pula ko diet sblm ni.bguslah amalkan diet seimbang dr mam ubt kurus ntah pape.susu+telur tu protein tinggi.so bgus !

y u y u Z u l a i k h a said...

wuuuuu T_T yuyu pulak nak lagi gemuk!!!

liyana said...

4 bln x mknnasi??
fuyoo..terela..hmm..
me..nk dietselalu x jd..

FarhaNezam said...

sepatotnya ko buat 4 bulan sebelum puasa so campur ngan bulan puasa dah jd 5 bulan hehe..

E.d.Y said...

entah bila la nak kurus balik ni..huhu

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

tak amik nasi macamna nak dpt tenaga? mg vegeterian makan syur pun boleh kurus tapi org melayu kan makan nasi? atau terpaksa berikat perut selama tempoh tersebut?

starsyeea said...

waaaa...nak jugak! nak jugak!

mula tarikh hari ini (06 feb 2011) aku nakmo makan nasik...nanti 4 bulan kendian (06 Jul 2011) aku hapdet picca perbandingan...yeehaaa!

tahniah. tp ko dulu2 lagi tomey kut...haha :p

Anisa Hang Tuah said...

nak nak nak kurus jugakkkk

kechixx said...

ada petua nak naikkan berat bdn tak?;)

puteri ain said...

hebat la boleh tahan sampai macam tu..disiplin anda bagus...

ch!natsu said...

aish2.. aku nak tmbh berat badan..
ko xde petua?
jgn suh aku mkn tdo n mkn tdo coz already done..

FariehanIbrahim [LBC] said...

wahhh, diet yg cool! xyah gune dr. Rozmey, haha!
hebat2! congrates! xD

efa said...

waah...kurus dah erk tak makan nasi ok ka?huhu bg tip nk gemok cmn0?

A.s.t.i.n.a said...

Saya pernah gemuk...

tamooo lagi gemukkk..

Ain Zulaikha said...

seriusly kalau tak makan nasi mmg akan turun berat badan.. dah pernah buat.. dulu berat saya 54kg sekarang 48kg sebab 3 bulan tak mkan nasi.. tapi still amik lah maggi roti or mihun untuk ganti nasi.. rasa best bila dapat pakai baju yang teringin nak pakai... sekarang ni nak mula balik diet, semenjak duk kolej ni asik makan makanan segera je.. T_T

amirah said...

ingatkan ko mmg kurus ..hehe..
aku pernah ada niat nk turunkan brt badan tapi smpai skg niat tu masih jd niat.haha

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

teruja ai nyahhh!!!

s.y.a.r.q said...

Wah..tak sangka ko berisi dulu....
Aku ni pon nak kene kuruskan badan sikit sebab BMI aku terlebih2..tak sesuai...

chiLleD...!! said...

bagus2..sy lak kurus tanpa perlu tgglkn nasi..tp amik msa lah..he

d_LA said...

wahhhhhh....aku kagum neh..cane neh??sudikah kau menjadi teman hidupku???eh, silap...jiji, ko jd trainer aku lah...aku neh x kuat iman..skali ade ikan patin ke, budu ke, ikan perkasam ke mmg aku x sdr diri mkn ns...

Miss Yaty said...

fuh!!! 5 bulan tak makan nasik??

tahniah jiji..sebab berjaya kuruskan badan dan berjaya hidup dengan cara yang sihat..


:)

sicomot-comel said...

warghh..
kau ni penah gemuk upenye ye??

hiihihi..
da kurus ni,,nmpk ensem la skit..
law dlu2..nmpk kiut..hahaha

SyilAdlin said...

wa..berjaya...sifir nk gemuk ade tak????

SyilAdlin said...

wa..berjaya...sifir nk gemuk ade tak????

aNnE said...

gemuk kan comel..hehe

Afikah Aziz said...

wah3 jiji,anda berjaya menguruskan badan tahniah hihi....tp tahan ke xmkn nasi,haihhh lame plak tu... ;p

JIJI YU said...

azie
muahah terima kaseh doc

yuyu
pulak dah..nnti aku bagi petua

liyana
hehe tak rela pon dah terpaksa

farhan
tak sempat nak puasa kat ygypt

edy
nnti bulan pose kot bro

fifiey
tenage tak smestinye dari nasi..air pon dah okey

starsyea
hahah..nnti aku tengok pengecutan diri ko

anisa
dah kurus pon nak kurus lagi

kechixx
ade

puteri ain
terimas ni sume bimbingan member2

chinatsu
ade je..tapi bukan makan tido le

fariehan
doc rozmey ape ade,,die pon terkehadapan je aku tengok

efa
tip nak gemok ambik pritein banyak2..

astina
same ek kite

ain zulaikha
ohoit..same le aku rase cam teruje kot dapat pakai jersey bola yang fit2

amirah
haha orang sume cakap cam tu..kalo baru kenal le..

nurulizzati
u truje ke mak..

syarq
haha..ko kontek joe grimjow

chilled
hurm ok gak tu asal kurus sudah

d_la
haha teman idop tu aku kena pikir leklok..kalo trainer aku nak tanye balik sudikah ko terseksa

miss yaty
makaseh doc yaty

sicomot
mueue kombang idong pakcik

syiadlin
ade je

anne
ye ek..tak kot..susah nak cari sleuar..

afikah
hehe sumernye sokongan member2..

echah mashuri said...

eh ak ade salah komen dok?peling abih dohhh.ehhehe...Ji.ak rajin xmake nasi 3minggu jah.tu pun sero nak mati dh.hehee...ubt2 kurus mmg xde mkn ke?

armouris said...

info tentang diet di SIHAT SELALU - Diet Tapi Tetap Gemuk Kerana Rendah BMR

armouris said...

info tentang diet di SIHAT SELALU - Diet Tapi Tetap Gemuk Kerana Rendah BMR

aDieyZa said...

aku leh tahan x makan nasi sebulan jer.. lps tu mcm x kuat semangat lak nk teruskan.. huhuhu.

nak bersenam tu lah yg aku paling malas.. ntah kenapalah aku ni pemalas sgt nak bersenam..

Gimi said...

comei je dulu...

pikir 10x gak tu nak guna cara ni..

bersama kak Es said...

Jiiiii...comei nye ko membulat tu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved