on relation sheep..final episod..

sambungan dari sebuah cerpen mini yang tak cukup panjang..in relation sheep satu dan in relation sheep due..


"aku terima nikahnya...."alhamdulillah selesai sudah akad nikah..si perempuan dah tersengeyh2...si lelaki pulak dah mule menjeling jeling..bermulalah kesah malam pertama bagi sebuah pasangan pengantin yang baghu je berkawen..(yang bawah umur takyah nak cube imagine2)

"alhamdulillah sayang..kita dah selamat dinikahkan kan..sepanjang kita bersama sama sebelom ini..penuh pancaroba onak berduri berliku jalan berapi ombak melambong tinggi semuanya kita dapat redahi sampai ke waktu ini..eh2 sayang..mane lappy yang abang bagi mase  hantaran ek???"

"huk aloh..ingatkan nak semayang sunat ke hape dulu..nak lappy dulu ek.bi nak wat pe bi???(dalam hati berkata "die nak tukar stetus relation sheep la kot..yippiiii)

si pengantin lelaki dah mula leka melayari bahtera internet..hentah hapa hapa yang dibuatnya..

"ape yang bi dok tengah wat tu bi..dah tukar ke relation sheep bi kat fesbuk bi..dah dari dulu dok beria bebeno nak tukor..ni dah kawen. hah kasi havoc la bi apa lagi..dah halal dah ni.."

"ape nak tukor2 laginye..sumer orang pon dah tau kita dah kawen..takyah tukor2 le..bi dok tengah layan notification bi ni sayang..banyak bebeno..mentang2 la bi tak bukak dari pagi tadi.."

sentappp...hari tu beria bebeno..

 



bukan sekadar omongan kosong

27 comments:

FasiHaH SupiaN said...

patut ade smbungan lagi, knp dy tak tukar status...huhuhu

enEnfeeL said...

yg kat luar tu pun msti rmai yg trsentap gak tu.

haha..mmg itu realitinye..dh halal, nk sorok2 pulak..adoih la

NURUL AINI NORAZMAN said...

mmg sengal btol la,. dulu kemain nye,.haha

Bigdaddyz said...

haha...mmg status tu nampak biasa tapi boleh jadi modal gaduh tu...

Pn. Sheila said...

hehehe... dunia maya mengatasi segalanya...

SoLy SoLicious said...

hahhahaaa... tebaek r... teheee... dah endong dah ke.. xde part 4?? hee

♛ Azie Azra ♛ said...

ha3..lepas ni kalu kuo anak pertama nak tuka ape lagi? werk tak kire! nak buat jugak tuko2 status :P

eqbalzack said...

salam,
berjaya juga abg eq singgah blog ni. maaf lewat sikit sebab abg eq sibuk kerja luar hari ni...

Mat Gebu said...

Kalau ostad peel mcm tu, kensel okehh dgn anak dara pcm...selamat jalan...

Iffah Afeefah said...

bengong ar jiji

lawak okeh

aimie amalina said...

aiyak..hahahahaha..pas tu?
okeh jgn jwb three plak..

Niena Pengembara Ilahi said...

xbayang2... =p

kiera'sakura said...

hahahaha.. mentang2 dh jadi hak die..

Hanis MY said...

Ji weh wak novel la best sikit mesti ralit baco...

rara pinkmafia said...

jiji review apa jiji?dop paham.

ghost writer said...

tak kan lari gunung dikejar..jangan kelam kabut.

unieMARKS :) said...

heee.eksaited dh jadi tak eksaited lepas :P

James Alexander said...

kelakar... kejar lappy dulu ye...

kalau aku, dah mengaum dah... hahaha...

Faaein Talip Roy said...

ko uat cite apa ni.. bakal persediaan ko nak kawen nanti eh?

sorry tak rajin nak baca.. hahaha..

z a z a said...

haha. x patut x patut

Puteri Iqa Izyan said...

haha. kemain lagi pas nikah terus on9 fb =P

bersama kak Es said...

kensel jugak la!!! baru nak rekomen kat sepupu huhuuh

Edy Zaidi said...

haha..serius sengal

liyana said...

kejam,.sengal,,seme ade..haha

Подтверждаю said...

as salam..
haha~
suka ending part akhir nie.

jap..adakah..

ujang seperti ini sekarang? haha

Qaseh dalia adelia said...

hahaha... tak penting pun sebenarnya cuma kat hati , kat rumahtangga tu yg penting ,,, janji ikhlas n terima diri seadanya .. saje je wat kat fb tu , ramai dekpun org ngorat hahahahakz

Ainul Hayat said...

hakhakhak...dah ku agak ending cerpen ni macam gini....sentap aku ngan laki cenggini/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved